به گزارش اکوایران، ایرانخودرو با ارسال گزارشی به سامانه کدال، خبر از توقف نماد معاملاتی خود به مدت دو روز داد.
در گزارش ایرانخودرو با عنوان “توقف نماد معاملاتی ناشر به استناد ماده 16 مکرر / 12 مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات” آمده که “به استناد ماده 16 مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، به اطلاع میرساند با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، نماد معاملاتی حداکثر به مدت 2 روز کاری متوقف می شود. در ادامه این اطلاعیه آمده که “بدیهی است ناشر موظف به رفع ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده است”.
ایرانخودرو اما در حالی خبر از توقف نماد معاملاتی خود در بورس داده که پیش از این نیز تا چهارم مرداد ماه جاری، نماد این شرکت به مدت 45 روز متوقف بود. توقف نماد ایرانخودرو در آن مقطع، به دلیل ابهامات موجود در قیمتگذاری محصولات این شرکت بود. ایرانخودروییها (که از هفدهم بهمن سال گذشته با مدیریت خصوصی اداره میشود) اردیبهشت امسال قیمت محصولات خود را به طور میانگین 25 درصد افزایش دادند. این در حالی بود که وزارت صمت اعلام کرد حداکثر درصد مجاز افزایش قیمت کارخانهای خودروهای داخلی از جمله محصولات ایرانخودرو، 15 درصد است. با این حال، ایرانخودرو زیر بار نرفت و محصولات خود را با افزایش قیمت 25 درصدی به فروش گذاشت.
اخیرا نیز سازمان تعزیرات، ایرانخودرو را به گرانفروشی متهم کرد. طبق اعلام تعزیرات، “در پی اثبات گرانفروشی میلیاردی ایرانخودرو، اعضای حقیقی هیاتمدیره این شرکت به فروش خودروهای تولیدی با قیمت مصوب قبلی ملزم شده و با ممنوعیتهایی در برخی فعالیتهای شغلی مواجه شدهاند”.
ایرانخودرو با وجود مدیریت خصوصی طی شش ماه گذشته، همچنان سر مساله قیمت با نهادهای دولتی و قضایی درگیر است و همواره نیز تاکید میکند که از حق سهامداران خود کوتاه نخواهد آمد.
به هر حال باید منتظر ماند و دید داستان جدال ایرانخودرو خصوصیو نهادهای دولتی و قضایی و همچنین باز و بسته شدن نماد این شرکت در بورس، تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و آیا این شرکت با مدیریت خصوصی سرانجام به ساحل آرامش میرسد؟
نظرات کاربران