ستاره بهداشت
0

8 خودرو مناسب در بازار داخلی برای سرمایه‌گذاری

بازدید 3

با وجود اینکه همیشه گفته شده خودرو محل سرمایه‌گذاری نیست، واقعیت این است که برخی خودروها می‌توانند چند سال بعد ارزش قابل توجهی پیدا کنند. این خودروها فقط محدود به نمونه‌های کلکسیونی نیستند؛ برخی از خودروهای معمولی هم می‌توانند به مرور به خودروهایی جذاب برای کلکسیونرها تبدیل شوند. در بازار بسته و جزیره‌ای ایران، خودروهایی وجود دارند که با اینکه در جهان کلکسیونی نیستند، در ایران پتانسیل رشد قیمت و محبوبیت کلکسیونی دارند. این خودروها هنوز به نقطه اوج قیمت خود نرسیده‌اند و فرصت مناسبی برای خریداران آگاه هستند.

1. تویوتا GT86 مدل 2013

قیمت: از ۲ میلیارد تا 3 میلیارد و 500 میلیون تومان

TRD aero kit (Nur spec) : r/ft86

یک اسپرت محور عقب ژاپنی با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر، 200 اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد 7.6 ثانیه. رانندگی راحت، وزن کم و هندلینگ عالی، این خودرو را به یک گزینه جذاب برای کلکسیونرهای آینده و علاقه‌مندان به رانندگی لذت‌بخش تبدیل کرده است. تقریباً می‌توان مطمئن بود که چند سال دیگر ماشین‌بازان برای نسخه‌های استاندارد که بتوانند به سلیقه خود آن را تیونینگ کنند، سر و دست خواهند شکست.

2. بی‌ام‌و 630 کوپه/کروک (2006–2010)

قیمت: از 2 میلیارد  تا 4 میلیارد و 500 میلیون تومان

BMW 6er Coupé (E63) | Preis, Infos, Alternativen & Angebote | mobile.de

کوپه لوکس با موتور 3.0 لیتری، قدرت 272 اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد 6–7 ثانیه. کافی است طراحی این خودرو را مشاهده کنید تا از خاص بودن آن اطمینان پیدا کنید. این طراحی 30 سال بعد هم توجه‌ها را جلب خواهد کرد.

3. فولکس‌واگن گلف GTI 2018

قیمت: از 3 میلیارد و 500 میلیون تا 5 میلیارد و 500 میلیون تومان

2018 Volkswagen Golf GTI Original review

هات‌هاچ جمع‌وجور با موتور 2.0 لیتری توربو، 220 اسب‌بخار و صفر تا صد 6.5 ثانیه. GTI همیشه نماد تعادل بین عملکرد، هندلینگ و روزمرگی بوده است. هاچ‌بک‌ها طرفداران خاص خود را دارند؛ برای این طرفداران اکنون 206 فرانسوی کلکسیونی محسوب می‌شود، پس چرا یکی از بهترین هاچ‌بک‌های وارد شده در ایران چنین جایگاهی پیدا نکند؟ خصوصاً مدلی که نام آن را نمی‌توان با تریلی حمل کرد!

4. هوندا سیویک تایپ R

قیمت: مخصوص جانبازان هنوز به بازار نرسیده 

2023 Honda Civic Type R Review: Anything But Ordinary

 

نسخه عملکردی سیویک با موتور 2.0 لیتری توربو، 306 اسب‌بخار و صفر تا صد 5.7 ثانیه. طراحی تهاجمی و محدودیت واردات، دنده دستی  همراه با حس رانندگی خالص، این خودرو را به یک «فرصت طلایی» برای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت تبدیل می‌کند. تایپ آر از دسته خودروهایی است که احتمالاً در بازار جهانی هم تبدیل به یک خودرو کلکسیونی شود، چه برسد به ایران. 

5. بی‌ام‌و 318 و 325 سدان/کوپه/کانورتیبل  E46

BMW 3er (E46, 1998 - 2007): Kaufberatung | BMW 3er E46

قیمت: از یک میلیارد تا 3 میلیارد تومان

از نظر برخی، سری 3 مهم‌ترین مدل تاریخ بی‌ام‌و است و اتاق E46 که در ایران با نام اتاق سمیری معروف است، بهترین نسل از سری 3 محسوب می‌شود. محبوبیت این مدل قابل وصف نیست؛ از بازی نید فور اسپید گرفته تا سریال هشدار برای کبری 11.

 نسخه‌های موجود با پیشرانه 4 سیلندر 1.9 لیتری 116 اسب‌بخار و 6 سیلندر 2.5 لیتری 192 اسب‌بخار عرضه شده‌اند که نسخه‌های دوم ارزش سرمایه‌گذاری بالاتری دارند.

6. مرسدس بنز CLS 350–500 (2007–2009)

قیمت: از 2 میلیارد تا 7 میلیارد تومان

Mercedes CLS (2004-2010): la prima generazione compie 20 anni

کوپه چهاردر لوکس با موتورهای V6 و V8، قدرت 272 تا 388 اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد 5.5–6.5 ثانیه. طراحی متمایز CLS و جایگاه نمادین آن در بازار، ارزش سرمایه‌گذاری بالایی دارد و می‌تواند به کلاسیکی مدرن تبدیل شود. نسل جدیدتر این مدل بعد از 10 سال هنوز بازارش داغ است و قیمت فضایی دارد، اما مطمئن باشید کم‌کم توجه افراد به این نسل که زیر چهره و صدای نسل جدیدتر مغفول مانده، جلب خواهد شد.

7. مرسدس بنز SL 350–500 (2008–2011)

قیمت: از 3 میلیارد و 500 تا 8 میلیارد تومان 

2010 MERCEDES-BENZ (R230) SL500 for sale by auction in Castle Cary, United  Kingdom

 

کوپه روباز لوکس با موتورهای V6 و V8، 272 تا 455 اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد 4.5–6 ثانیه. مدل هشت سیلندر این خودرو همین حالا بین خودرو دوستان با نام «آقای صدا» شناخته می‌شود، اما قیمت آن هنوز به عنوان یک خودرو مدرن محاسبه می‌شود، نه یک مدل کلکسیونی؛ اتفاقی که در آینده نزدیک برای این خودرو خواهد افتاد.

8. فولکس‌واگن بیتل 2013

قیمت از 2 میلیارد تا 7 میلیارد تومان (کروک)

2015 Volkswagen Beetle Test – Review – Car and Driver

 

هاچ‌بک کوچک و دوست‌داشتنی با موتور 2.0 لیتری توربو، 200 اسب‌بخار و صفر تا صد 7.5 ثانیه. طراحی نوستالژیک بیتل و محبوبیت جهانی آن، باعث شده حتی نسخه‌های جدید نیز پتانسیل تبدیل‌شدن به خودروهای کلکسیونی آینده را داشته باشند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + بیست =

مطالعه بیشتر