ستاره بهداشت
0

آموزش‌های اثرگذار بر تصمیم‌گیری بانوان برای فرزندآوری

آموزش‌های اثرگذار بر تصمیم‌گیری بانوان برای فرزندآوری
بازدید 3

به گزارش وبدا، دکتر الهه توسلی مجری طرح پژوهشی با عنوان “بررسی اثربخشی پیام‌های آموزشی مبتنی بر الگوی مراحل تغییر بر قصد فرزندآوری زنان مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت شهرکرد” گفت: در این مطالعه نیمه تجربی معیار‌هایی همچون سواد خواندن و نوشتن، تأهل، زندگی با همسر، گذشت حداقل دو سال از زندگی، قرار داشتن در سن باروری، قرار داشتن در گروه پیش تفکر، تفکر، آمادگی برای افراد در نظر گرفته شد.
 
وی با بیان اینکه در مجموع ۱۶۰ نفر در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند افزود: نتایج این پژوهش نشان داد ۳ ماه بعد از مداخله و ارائه آموزش ها، میانگین نمره نگرش به فرزندآوری در گروه آزمون افزایش معنی داری داشت.
 
دکتر توسلی گفت: همچنین از نظر قرار گرفتن در مراحل تغییر، بلافاصله بعد از مداخله بطور معنی داری تعداد افراد کمتری در مرحله پیش تفکر و تعداد بیشتری از بانوان در مرحله تفکر و آمادگی برای فرزندآوری قرار گرفتند.
 
وی یادآور شد: نتایج این تحقیق نشان داد نگرش زنان در گروه آزمون ۳ ماه و ۶ ماه بعد از مداخله، بصورت معناداری تغییر کرد.
 
وی گفت: به طوری که در ابتدا ۷۰ درصد گروه مطالعه در مرحله پیش تفکر (یعنی به فرزندآوری در آینده نزدیک فکر نمیکردند) اما در پایان مطالعه ۴۰ درصد کل افراد در مرحله آمادگی (و قصد برای فرزندآوری) قرار گرفتند.
 
دکتر توسلی در پایان افزود: در مجموع بر اساس “الگوی مراحل تغییر”، آموزش ها در صورتی اثر گذار است که افراد را بر اساس باور، نگرش و میزان اطلاعاتی و آگاهی که دارند تقسیم بندی و یک آموزش را برای همه افراد جامعه نداشته باشیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =

مطالعه بیشتر