به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح سه شنبه در برنامهای که در ندامتگاه گناوه با هدف تکریم مددجویان، بررسی مسائل و مشکلات آنان و تقویت رویکردهای اصلاحی و حمایتی و با حضور رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از قضات و مسئولان قضایی شهرستان به مناسبت هفته قوده قضاییه برگزار شد، ضمن گرامیداشت این هفته و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، بهویژه شهید آیتالله دکتر بهشتی و یاران شهیدش، اظهار کرد: قوه قضائیه یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است و رسالت اصلی آن اجرای عدالت، تأمین امنیت و حفظ نظم اجتماعی در جامعه است.
قوه قضاییه؛ رکن اجرای عدالت و امنیت جامعه
وی با اشاره به جایگاه خطیر دستگاه قضایی افزود: قضات هیچگاه با هدف سلب آزادی افراد اقدام نمیکنند، بلکه در چارچوب قانون و برای اجرای عدالت و حفظ امنیت جامعه مسئولیت خود را انجام میدهند و بیتردید همه تلاش نظام اسلامی بر آن است که زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم فراهم شود.
امام جمعه گناوه با تأکید بر ضرورت حمایت از زندانیان جرائم مالی و خانوادههای آنان خاطرنشان کرد: بسیاری از مددجویان به دلیل محکومیتهای مالی در زندان به سر میبرند و ضروری است خیران و نیکوکاران برای آزادی این افراد و بازگشت آنان به آغوش خانواده و جامعه بیش از پیش پای کار بیایند.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای مسئولان قضایی، اداره زندان، خیرین و فعالان اجتماعی شهرستان در زمینه کمک به زندانیان نیازمند، تصریح کرد: همه مسئولان و دلسوزان شهرستان تلاش میکنند تا با کاهش آسیبهای اجتماعی و رفع مشکلات زندانیان واجد شرایط، زمینه بازگشت آنان به زندگی عادی فراهم شود.
حجتالاسلام رکنی حسینی با اشاره به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، این ایام را تسلیت گفت و اظهار کرد: ماه محرم فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ ایثار، کمک به نیازمندان و دستگیری از افراد گرفتار است و امیدواریم همگان مشمول عنایات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار گیرند.
وی با استناد به فرمایشی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه مراجعه نیازمندان به انسان از نعمتهای الهی است، گفت: اگر خداوند توفیق خدمت به مردم و گرهگشایی از مشکلات آنان را به ما عطا کرده است، باید قدردان این نعمت باشیم و از این فرصت برای رفع گرفتاریهای مردم بهره ببریم.

کمک به زندانیان نیازمند و خانواده های آنها
امام جمعه گناوه همچنین از هیئتهای مذهبی، مداحان و خیرین شهرستان خواست در ایام محرم برای آزادی زندانیان نیازمند و کمک به خانوادههای آنان مشارکت بیشتری داشته باشند.
در پایان این مراسم، وی با دعا برای پیروزی اسلام، عزت ملت ایران، سلامتی و توفیق خدمتگزاران نظام اسلامی و تعجیل در فرج حضرت ولیعصر(عج)، از تلاشهای مجموعه قضایی، مسئولان زندان و برگزارکنندگان این برنامه معنوی قدردانی کرد.
در این برنامه که با هدف تکریم مددجویان، بررسی مسائل و مشکلات آنان و تقویت رویکردهای اصلاحی و حمایتی برگزار شد، قضات، دادیاران و مسئولان قضایی شهرستان بهصورت مستقیم و صمیمانه با مددجویان دیدار و گفتوگو کردند و با تشکیل جلسات بررسی پروندهها، راهکارهای لازم برای تسهیل امور زندانیان و رفع مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان حاضران در مراسم عزاداری و سوگواری ایام محرم که با حضور مددجویان ندامتگاه برگزار شده بود، شرکت کردند.
نظرات کاربران