ستاره بهداشت
0

فرماندار جاجرم: توسعه صادرات پسته را جدی دنبال می‌کنیم

فرماندار جاجرم: توسعه صادرات پسته را جدی دنبال می‌کنیم
بازدید 42

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی فرمانداری بجنورد محمد ایزدی در حاشیه بازدید از کارگاه فرآوری پسته روستای امیرآباد با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر این شهرستان در تولید پسته اظهار کرد: جاجرم به دلیل اقلیم ویژه و سازگاری بالای خاک، به‌ویژه در بخش مرکزی و سنخواست، امروز به قطب تولید پسته در خراسان شمالی تبدیل شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر، درایت و تلاش کشاورزان منطقه باعث توسعه چشمگیر باغات پسته شده و این محصول اکنون به یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی شهرستان تبدیل شده است.

فرماندار جاجرم با انتقاد از خام‌فروشی پسته گفت: خروج این محصول به‌صورت خام از منطقه، موجب از دست رفتن بخش مهمی از ارزش افزوده اقتصادی برای مردم شهرستان و استان می‌شود.

ایزدی ادامه داد: برنامه ما حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و توسعه واحدهای فرآوری، بسته‌بندی و صادرات پسته است و در این مسیر، تسهیل در اعطای تسهیلات و مجوزها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی توسعه کارگاه‌های فرآوری پسته در روستاهای جاجرم به‌ویژه امیرآباد را نمونه‌ای موفق از اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: هدف نهایی ما این است که نام «جاجرم» بر روی بسته‌های صادراتی پسته در بازارهای جهانی بدرخشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − دو =

مطالعه بیشتر