ستاره بهداشت
0

برگزاری کارگاه تخصصی حمایت‌طلبی و مذاکره برای روسای هیئت‌مدیره‌های نظام پرستاری کشور

برگزاری کارگاه تخصصی حمایت‌طلبی و مذاکره برای روسای هیئت‌مدیره‌های نظام پرستاری کشور
بازدید 4

همزمان با برگزاری اجلاس روسای هیئت‌مدیره‌های نظام پرستاری کشور در مشهد مقدس، کارگاه تخصصی «حمایت‌طلبی و اصول مذاکره» هم روز ۲۴خرداد ۱۴۰۵با همکاری مؤسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران (معتمد) برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام پرستاری، در ابتدای این کارگاه، دکتر علیرضا آرمان، مدیر حوزه آموزش سازمان نظام پرستاری، با اشاره به اهمیت روزافزون مهارت‌های حمایت‌طلبی و مذاکره در نظام سلامت، بر ضرورت توانمندسازی اعضای هیئت‌مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ارتقای جایگاه حرفه‌ای پرستاری و تحقق رسالت‌های صنفی و حرفه‌ای سازمان نظام پرستاری، نیازمند بهره‌گیری از رویکردهای مؤثر در تعاملات بین‌بخشی، مطالبه‌گری حرفه‌ای و مدیریت ارتباطات است، برگزاری چنین دوره‌هایی را گامی مؤثر در توسعه ظرفیت‌های مدیریتی و راهبردی مدیران نظام پرستاری کشور دانست.

در ادامه، دکتر ابراهیمی‌پور به‌عنوان مدرس کارگاه، مباحث تخصصی مرتبط با «حمایت‌طلبی»، «مذاکره» و «مدیریت تعارض در نظام سلامت» را تشریح کرد.

در این نشست آموزشی، با تأکید بر اهمیت تعامل و همکاری میان سازمان نظام پرستاری، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر بخش‌های نظام سلامت، موضوعاتی از جمله شیوه‌های اثرگذاری بر ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان، اصول مذاکره مؤثر و راهبردهای مدیریت تعارض مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت‌کنندگان نیز با مبانی و تکنیک‌های نوین مذاکره و رویکردهای کاربردی حمایت‌طلبی آشنا شدند تا بتوانند در مسیر پیگیری مطالبات حرفه‌ای و صنفی و تحقق اهداف جامعه پرستاری، نقش فعال‌تری ایفا کنند.

از جمله محورهای مهم مطرح‌شده در این کارگاه می‌توان به چگونگی تبدیل مسائل و چالش‌ها به راه‌حل‌های اجرایی، الزامات تحقق و اجرای راه‌حل‌ها و همچنین شناسایی و دسته‌بندی ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان در موضوعات مختلف اشاره کرد.

همچنین چهار رویکرد اصلی مدیریت تعارض در سازمان‌ها و تعاملات بین‌سازمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این بخش تأکید شد که مدیران و فعالان حوزه سلامت باید ضمن پرهیز از شکل‌گیری و تشدید تعارضات غیرضروری، توانایی شناسایی، تحلیل و مدیریت تعارضات واقعی و اثرگذار را داشته باشند تا از طریق گفت‌وگوی سازنده و همکاری بین‌بخشی، زمینه دستیابی به راه‌حل‌های پایدار و بلندمدت فراهم شود.

این کارگاه در راستای ارتقای توانمندی‌های مدیریتی و حرفه‌ای اعضای هیئت‌مدیره‌های نظام پرستاری کشور و با هدف تقویت نقش آنان در دفاع از حقوق حرفه‌ای پرستاران و توسعه جایگاه این حرفه در نظام سلامت برگزار شد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 16 =

مطالعه بیشتر