ستاره بهداشت
0

اوج‌گیری گرما در خراسان جنوبی تا یکشنبه؛ دما از ۴۰ درجه فراتر می‌رود

اوج‌گیری گرما در خراسان جنوبی تا یکشنبه؛ دما از ۴۰ درجه فراتر می‌رود
بازدید 3

فاطمه زارعی در گفتگو با مهر اظهار کرد: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی، طی ۲۴ ساعت آینده همچنان گاهی وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا به ویژه در نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این شرایط جوی در برخی نقاط می‌تواند احتمال بروز خسارت را نیز به همراه داشته باشد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به کاهش نسبی ناپایداری‌های جوی از روز جمعه بیان کرد: با کاهش گرادیان فشار، از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد، اما گاهی وزش تندباد در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

زارعی با بیان اینکه روند افزایش دما تا روز یکشنبه ادامه دارد، گفت: وقوع بیشینه دماهای حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد و بالاتر در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود که اوج آن در روزهای شنبه و یکشنبه خواهد بود.

وی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و طبس با حداکثر دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه خراسان جنوبی بوده‌اند.

به گفته زارعی، دمای هوای بیرجند نیز در این مدت بین ۱۹ تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =

مطالعه بیشتر