ستاره بهداشت
0

ایران خروج نیروهای آمریکا از منطقه را زیر ذره‌بین قرار داد

تصویر پیدا نشد !
بازدید 5

به گزارش اقتصادآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «یکی از مواردی که در تفاهم اولیه مطرح شده بود، بحث لزوم خروج نیرو‌های عملیاتی آمریکا از منطقه است. ابهاماتی در این زمینه وجود دارد. این نیرو‌ها مشخصاً کدام هستند؟ همان نیرو‌هایی که در ورودی‌های دریایی مستقر هستند، نام‌ها و ناوچه‌ها. ما بحث پایگاه‌های آمریکا در منطقه را داریم، به‌ویژه پایگاه پنجم در بحرین. تکلیف این پایگاه‌ها چیست؟ آیا نیرو‌های رزمی آمریکا از این پایگاه هم خارج خواهند شد یا نه؟» گفت:

دو تعهد مشخص در متن یادداشت تفاهم دیده شده است. یکی اینکه تا ظرف ۳۰ روز پس از توافق نهایی، نیرو‌های نظامی آمریکا باید از منطقه پیرامونی ایران خارج شوند. این گزاره که در بند ۴ یادداشت تفاهم درج شده، در حین گفت‌و‌گو‌ها باید درباره جزئیاتش بحث شود.

یک تعهد دیگر هم آمریکا پذیرفته و آن اینکه در بازه زمانی مذاکرات، به نیرو‌های نظامی موجود خود در منطقه اضافه نکند.

در هر دو موضوع، ما با دقت رصد می‌کنیم و پیگیری می‌کنیم برای اجرا؛ و بند ۴ را قاعدتاً باید در حین گفت‌و‌گو‌ها و مذاکرات آینده درباره جزئیات و ابعاد آن به جمع‌بندی برسیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 12 =

مطالعه بیشتر